طرح‏های شاخص معاونت دانشجويی- فرهنگی

طرح‏های شاخص معاونت دانشجويی- فرهنگی

- طرح ترنج: تعمیق معرفت دینی و گسترش عقلانیت از طریق برگزاری نشست‏های تخصصی برای پاسخگویی به شبهات.

- طرح صدف: تبیین ابعاد مختلف حجاب و عفاف و نقش زن در جامعه در پرتو نگاه اسلامی از طریق برگزاری جشنواره‏ها و نشست‏های تخصصی.

- طرح روشنا: شناسایی و تجلیل از اساتید برگزیده علمی از طریق برگزاری دیداری صمیمانه در محل کار این بزرگواران در سالروز ولادتشان.

- طرح سیمرغ: برگزاری کارگاه‏های آموزشی در زمینه‏های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای کادر اداری، اساتید و اعضای هیأت علمی جهت ارتقای سطح کیفی و فرهنگی دانشگاه.

- طرح بام اشراق: برگزاری مراسم عزاداری و اعیاد مذهبی متناسب با مناسبت‏های مذهبی به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با سیره  اهل بیت(علیهم السلام).

- طرح کوله‏ پشتی: برگزاری کلاس‏های آموزشی در زمینه‏های مختلف فرهنگی و علمی با هدف غنی‏سازی اوقات فراغت و در جهت تقویت مهارت‏های دانشجویان.

- بالی برای پرواز: برگزاری کارگاه‏های آموزشی با موضوعات مهارت‏های زندگی(خودشناسی، ارتباط مؤثر، هوش اجتماعی، کنترل عواطف و احساسات  و . . . ) .

- با من بیا به آسمان: برنامه‏ریزی و اجرای فعالیت‏های مذهبی و فرهنگی در نمازخانه دانشگاه (اقامه نماز جماعت، قرائت روزانه قرآن کریم، تفسیر موضوعی قرآن، سخنرانی و . . .).

- زندگی با طعم سیب: برگزاری دوره‏های کارگاهی جهت تبیین سبک زندگی اسلامی - ایرانی در ابعاد مختلفی چون آداب معاشرت، ازدواج و تشکیل خانواده، پوشش و . .

- سرزمین دوست‏داشتنی من: برگزاری اردوهای یکروزه در زمینه گردشگری جهت تقویت عزت و هویت ملی و معرفی ایران به عنوان سرزمین غنی از حیث جغرافیا، طبیعت و فرهنگ به نسل جوان.

- طرح ثریا: برگزاری بازدیدهای علمی- فرهنگی به منظور ارتقای انگیزه‏های علمی و با هدف تحقق چشم‏انداز ایران 1414.

- طرح شمیم:  برگزاری اردوهای زیارتی به منظور افزایش معرفت و محبت دانشجویان نسبت به اهل‏بیت(علیهم‏السلام).

- سهم من از طبیعت: تحقیق، مطالعه، اطلاع رسانی و آموزش عمومی در جهت بالا بردن فرهنگ زیست محیطی به همراه ارایه راهکارهای جدید و تلاش در جهت توسعه همه جانبه و پایدار محیط زیست.

- سایبان: تدوین و اجرای برنامه ‏های ورزشی و بهداشتی باهدف سلامت جسم و روان.

- آفتابگردون: برنامه ریزی و اجرای فعالیت‏های خیریه با هدف ترویج حس نوع دوستی.