انیمیشن کورالین توسط کانون فرهنگی هنری فیلم اکران شد

اکران و نقد حضوری انمیشین کورالین (Coraline)، انیمیشنی در ژانر راز آلود و ترسناک در روز شنبه 10 دی ماه توسط کانون فرهنگی هنری فیلم دانشگاه علم و فرهنگ در سالن کاظمی آشتیانی برگزار شد.

کورلاین یک فیلم ترسناک خیال‌پردازی تاریک از نوع انیمیشن استاپ موشن است که در اکتبر سال 2009 منتشر شد. هنری سیلیک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس این انمیشین است. در واقع وی "کورالین" را از رمانی به همین نام نوشته نیل گیمن، برگرفته است. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و 124 میلیون دلار در جهان فروش کرد.

برخی از صداپیشکان این انیمیشن می‌توان به داکوتا فنینگ، تری هچر و یان مک‌شین اشاره کرد. انیمیشن کورالین یکی از مهم‌ترین انمیشین‌های ژانر وحشت بوده که بحث‌ای زیاد روانشناختی را برانگیخته است و جایزه اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کرده است.

خلاصه داستان کورالین

کورالین جونز یک دختر یازده‌ ساله است که همراه خانواده‌اش به یک خانه کهنه در شهری دیگر نقل مکان می‌کنند. آنها یک همسایه عجیب و غریب به نام خانم اسپینک، خانم فورسبیل و آقای بوبینسکی داشتند. پدر و مادر کورالین به او توجه نمی‌کنند و او از خانه جدیدشان خوششان نمی‌آید. از طرفی پسرکی احمق با یک گربه لاغرش مزاحم دخترک می‌شود.

کورالین در اتاقی کوچک و قدیمی زندگی می‌کند که همیشه از دریچه آن اتاق به بیرون می‌نگرد اما او دریچه‌ای را در اتاقش پیدا کرده که از آن تونلی پر راز را هر روز مشاهده می‌کند که برای خودش هم عجیب به نظر می‌رسد.