مسابقه نجات تخم مرغ

انجمن علمی دانشجویی مکانیک مسابقه نجات تخم مرغ برگزار نمود.

این مسابقه با هدف تقویت خلاقیت ذهنی و فکری و آشنایی بیشتر دانشجویان با نحوه ساخت سازه ها در 18 اسفند ماه با حضور بیش از 20 نفر دانشجو برگزار گردید.

هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا نیز کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند. تخم مرغ به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارد، برای اتخاذ ایده های مناسب در این مسابقه مورد استفاده قرار گرفته است، لذا برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاع 8 متری، تخم مرغ کم ترین آسیب را ببیند.

دانشجویان با بهره گیری از دانش، خلاقیت و ابتکار، سازه هایی که طراحی و ساخته بودند را پس از ارزیابی و امتیازدهی وزن، خلاقیت سازه و مکانیزم خروج تخم مرغ، توسط داوران، سازه های خود را از ارتفاع 8 متری رها نمودند. در این مرحله نیز هیات داوران با توجه به فرود دقیق در نقطه پیش فرض و همچنین رها سازی و خروج سالم تخم مرغ به تیم های شرکت کننده امتیاز مربوطه را لحاظ نمودند.

در انتها تیم جناب آقایان داوود مصیبی، محمدجوادکدخداییو حسین رمضانی موفق به کسب مقام اول شدند.