اصول دستیابی به مدیریت زمان

زندگی مدرن امروزی علت بسیاری از حواس پرتی ها و عدم تمرکز انسان است؛ بنابراین باعث می شود بسیار راحت در اثر فعالیت های بی اهمیت، زمان خود را از دست دهیم. دیدن برنامه های تلویزیونی که محتوای مفیدی ندارند، ساعت ها حرف زدن و استفاده از تلفن همراه، فکر کردن به چیزهای بیهوده و صرف وقت و انرژی برای انجام کارهای غیر ضروری و غیر مفید چه تأثیری بر زندگی شما خواهد داشت و آیا شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند؟

شما برای اینکه به آنچه از زندگی می خواهید برسید، نیاز به زمان دارید. اگر برای رسیدن به آرزوهای خود منتظر زمان طلایی و وقت اضافه بمانید، بازی زندگی را باخته اید. از طریق مدیریت زمان به طور مناسب، می‌توانید زمان طلایی برای رسیدن به آرزوهایتان را خلق کنید، نه اینکه منتظر آن بمانید و با برنامه‌ریزی دقیق زمان بیشتری برای انجام کارها در اختیار خواهید داشت.
مدیریت زمان به شما کمک می‌کند میزان زیادی از انرژی عاطفی و ذهنی خود را صرف آنچه دیگران در مورد شما فکر می‌کنند یا می‌گویند، نکنید، از حواس پرتی ها دوری کنید و از مسیر مستقیم اهداف خود خارج نشوید. هنگامی که بر زمان خود کنترل مؤثری داشته باشید، می‌توانید بیشتر بیاموزید و تجارب بیشتری بدست آورید. به عنوان مثال دانشجویانی که کنترل مناسبی بر زمان خود دارند، زودتر فارغ‌التحصیل می شوند، زودتر وارد بازار کار می شوند و با استفاده از این مهارت، فرصت بیشتری برای تجربه و آموختن چیزهای مختلف در کار خود خواهند داشت. که در این مقاله به آن پرداختیم.

http://student.usc.ac.ir/files/1594039485668.pdf

راه های ارتباطی با معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ:

کانال تلگرامی
Usc_elmofarhang
صفحه اینستاگرام
Usc_sca
سایت رسمی
Student.usc.ac.ir