English
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

برگزاری اختتامیه جشنواره حرکت دانشگاه علم و فرهنگ

به همت شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی جشنواره حرکت برگزار گردید.

به نقل از یاسمین پرویزی،دبیر اجرایی اولین جشنوارۂ حرکت دانشگاه علم و فرهنگ:
جشنوارۂ حرکت رویدادی است که سالانه به منظور رقابت،عرضه و نمایش دست آورد های علمی با اهداف مختلفی مانند افزایش مشارکت دانشجویان،انعکاس تجربه های موفق علمی دانشجویان،شناساندن انجمن های علمی به یکدیگر و از این قبیل اهداف برگزار می شود.
این جشنواره شامل سه بخش میباشد:
1-بخش رقابتی
2-بخش نمایشگاهی
3-بخش بین المللی
در بخش رقابتی فراخوانی ارائه داده شد تحت عنوان اینکه:
دانشجویان، انجمن های علمی و گروه های دانشجویی اثر و فعایت های خود را در حوزه های مختلف از جمله انجمن های برتر،فعالیت خلاقانه،نشریه،مسابقه،محتوای دیجیتال،کتاب،اختراع،کارآفرینی،بخش ویژه و دانشگاه به آقای عرفان نورمحمدی که مسئول دبیرخانه می باشند ارسال کنند.
آثار ارسالی از حوزه های مختلف توسط تیم داوری که با نظارت آقای سپهر ملکی صورت می گرفت، داوری شدند و مورد تأیید و بازخورد قرار گرفته و برترین آثار مشخص شدند.
حال اگر بخواهیم در مورد بخش نمایشگاهی جشنواره که توسط آقای مهدی قمری اداره می شود سخن بگوییم بدین گونه است که با همکاری کانون های فرهنگی این آثار برتر در غرفه هایی که به نوعی برای قشر دانشجو جذابیت داشته باشد در سرسرای دانشگاه علم و فرهنگ تحت عنوان جشنوارۂ حرکت به نمایش گذاشته شد.
قابل ذکر است در بخش داخلی این جشنواره که در روز دوشنبه،سی ام اردیبهشت ماه که روز اختتامیه هم میباشد به معرفی آثار برتر می پردازیم و این آثار نیز مجددا به جشنوارۂ ملی حرکت فرستاده خواهند شد تا در سطح ملی به رقابت گذاشته شوند.
علاوه بر تمام حوزه های ذکر شده بخشی از جشنواره برای معرفی غرفه برتر اختصاص داده شده است که به نوعی تشویقی می باشد بپاس کسانی که با همکاری و هم فکری خود در این جشنواره حضور یافتند.
نکته دیگری که قابل ذکر است: جشنوارۂ حرکت که به مدت 12 سال،هرساله در تمامی دانشگاه ها برپا میشود،اولین سالی است که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد؛البته که دو بار در بخش ملّی حرکت شرکت شده بود و آمدن این جشنوارۂ ملی به دانشگاه علم و فرهنگ را باید به نوعی مدیون دبیر شورای دبیرانِ کنونی، یعنی جناب آقای علی رضا رضایی باشیم که شاهد زحمات و پیگیری های مکرر ایشان در این زمینه بودیم.