نقد و اکران فیلم درخشش

فیلم درخشش توسط کانون فرهنگی هنری فیلم اکران شد.

اکران و نقدِ فیلم درخشش (the shining) فیلمی در ژانر وحشت توسط کانون فرهنگی هنری فیلم دانشگاه علم و فرهنگ در سالن کاظمی آشتیانی با حضور جمعی از دانشجویان دانگشاه علم و فرهنگ برگزار شد.
درخشش فیلمی با درون‌مایه وحشت و راز آلود، محصول سال ۱۹۸۰ و به کارگردانیِ استنلی کوبریک، کارگردان مشهور سینما است. از بازیگران این فیلم می‌توان به جک نیکلسون، شلی دووال، دنی لوید و اسکاتمن کراثرز اشاره کرد.
فیلم درخشش اقتباس از رمانی نوشته ی استفن کینگ - نویسنده بنامِ ژانرِ وحشت- به همین نام است که از همان زمان اولین اکرانش تبدیل به یکی از مهمترین و مشهور ترین فیلم‌های ژانر وحشت گشت که همیشه فیلم مورد بحث منتقدان بوده و هست.

خلاصه داستان فیلم درخشش

داستان فیلم The Shining‌ درباره نویسنده‌ای به نام جک تورنس با هنرنمایی بی‌نظیر جک نیکلسون (Jack Nicholson) بوده که به همراه همسر و پسرش به مدت شش ماه در یک هتل اقامت دارند. لوکیشن فیلم یک هتل تابستانی بوده که در دل کوه‌ها واقع شده است. به دلیل سرمای زیاد هوا این هتل در فصل‌های پاییز و زمستان تعطیل بوده و برای جلوگیری از یخ زدگی باید کسی داخل هتل اقامت داشته باشد تا فضای داخلی را گرم کند. جک تورنس به رئیس هتل پیشنهاد می‌دهد تا آن سال را او و خانواده‌اش در هتل اقامت کرده و در ازای آن کسب درآمد کنند.

جک به دلیل شغل نویسندگی این فرصت را غنیمت شمرده و قصد دارد تا کتاب خود را در طول زمستان به پایان برساند. با این حال همسرش از اوضاع پیش رو آن چنان راضی به نظر نمی‌رسد زیرا محیط را برای پسر کوچکشان مناسب نمی‌بیند.