«دومین همایش بین المللی هنرهای تجسمی و محیط زیست با رویکرد هنر بازیافت»

انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران وابسته به کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم این رویداد فرهنگی هنری را در دو بخش علمی (مقالات و سخنرانی و نشست تخصصی) و بخش عملی و نمایشگاهی (عکاسی، پوستر، هنرهای محیطی و نقاشی) در ٢٢ الی ۲۹ آبان ماه ١٣٩٨، در موسسه فرهنگی، هنری پژوهشي صبا (سالن سينما تك و گالري خيال شرقي) وابسته به فرهنگستان هنر در تهران-ایران برگزار نمود.

در اين همايش اساتید و صاحبنظران از كشور هاي اتریش، فرانسه، افغانستان، ترکیه ، ایران گردهم آمدند. این اساتید از دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه هنر، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه وین، دانشگاه استراسبورگ فرانسه، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه شریعتی، دانشگاه پیام نور شركت داشتند.
سرکار خانم دكتر پریسا شاد قزوینی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و رئیس هیات مدیره انجمن، سمت دبیر علمی همایش و سرکار خانم فریماه فاطمی دبیر اجرایی، بخش علمی و مقالات را به عهده داشتند. دبیر اجرایی بخش عملی و نمایشگاهی همایش را جناب آقای فریدون مردانی با همراهی تیمی هنرمند عهده دار بودند..
به گفته فریدون مردانی دبیر اجرایی بخش عملی همایش ، پس از اعلام فراخوان عمومی در رسانه های گروهی تا پایان روز دهم آبان ماه سال جاری تعداد 2153 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد. پس از ارزیابی آثار تعداد 300 اثر بعنوان آثار منتخب جهت ارائه در نمایشگاه معرفی گردیدند. که این آثار به تفکیک شامل 210 اثر در بخش عکس، 56 اثر در بخش پوستر و تعداد 34 اثر مفهومی بصورت گروهی یا انفرادی در بخش طراحی محیطی می باشد .که در مقایسه با دوره اول افزایش چهار برابری دریافت آثار را شاهد هستیم. در بخش جنبی نمایشگاه آثاری از نقاشی اساتید دانشگاه های هنر نیز به نمایش گذاشته شد.
از میان آثار رسیده بیش 50 درصد از آثار منتخب نهایی بخش عملی را هنرمندان مقطع ارشد و بالاتر شامل میشوند.
به نقل از مردانی دبیر بخش عملی همایش در روز دوم همایش نفرات برگزیده هر بخش عملی به تفکیک رشته معرفی و از نفرات برتر هر بخش تقدیر بعمل آمد .
لازم به ذکر است به تمامی آثار راه یافته به نمایشگاه ،گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا گردید.